Marco Visscher

Wie: Marco Visscher
Wat: Ik vertaal merkverhalen naar een goede online strategie. Soms maak ik ook shit (filmen, editen, regie, vormgeving) en ben met een aantal lady bosses een stichting aan het starten waarmee we de creatieve industrie diverser en inclusiever willen maken.
Waarom: Het viel me op dat veel merken bij online uitingen compleet hun eigen verhaal verliezen, maar opzoek zijn naar ‘wat werkt’ op social media en succes op online kanalen meten door likes en views te tellen. Dat platte bereik vergelijk ikzelf altijd met een volle winkel maar niemand bij de kassa. Aan het einde van de dag is alles een taffesbende en heb je niet bereikt waarvoor je ooit je ‘merk’ bent begonnen. Lang verhaal kort ik erger me aan de eenheidsworst aan content online en het overmatige gebruik van influencers terwijl merken vaak een enorm bereik hebben dat ze kunnen inzetten om misschien wel echt een beetje goed te doen voor de wereld.
Lievelingskleur: Roze. Van neon tot oud. Met roze kan het eigenlijk nooit fout gaan.
Inspiratie: Op straat lopen en glimlachen naar passerende mensen. Een roltrap die op stand-by staat maar aangaat als je erop gaat staan. Snel naar de kapper gaan maar 6 uur later en een fles wijn verder pas weer buiten staan. Mensen die voor iets compleets nieuws durven te kiezen en met een frisse en verhelderende blik de wereld tegemoet gaan.

Aan wie of wat heb je een hartgrondige hekel?
Mensen die geen ‘hallo’, ‘goedendag’ of wat dan ook zeggen tegen bijvoorbeeld een kassamedewerker of de bestuurder van de tram waar ze instappen.

Wat is je lievelings object?
Een wokpan van de Ikea die heel makkelijk schoon te maken is. Zorgt bijna iedere dag weer voor een geluksmomentje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *